Vilse i skogen...

Lyckan va total

Gult gult

massa fina svampar....

gick helt i min egen värld och va enbart lycklig

skulle bara kolla där me å sen där ...å sen där...
sen skulle jag gå till bilen å möta upp mamma och Jonas

ÅÅÅÅKEJ

vilket håll va det nu då??

Där åt ja visst=)

gick en bit och kom till ett kärr, nehepp här har jag inte varit innan

vänder

ja just det däråt va det ju...

kom till ett högt stup

Nehee inte där heller, va fan då va det inte så kul längre för klockan va ganska mycket.

jag hörde Jonas tuta, ropade som en galning, men ingen svarade

lyckades inte lokalisera vart ljudet kom ifrån..

hmmm, plötsligt sket jag fullständigt i alla kantareller jag hittat å hur vackert och fridfullt det va i skogen, plötsligt kändes det bara kusligt och jag började fara runt som värsta orienteraren över stock å sten..den röda färgen jag då hade i ansiktet va lika röd som tomtens dräkt, jag lovar..

Usch ja..fy va jag tyckte det va obehagligt, trots att jag visste att jag skulle lyckas hitta en väg å trots att jag känner till skogen en del...

kunde inte alls lokalisera vart jag skulle gå åt, men till slut gick (läs Sprang) jag åt en annan riktning och började höra mammas rop och vips så va vägen där och bilen en bit bort..

och jag kunde glädjas åt mina kantareller igen, raka spåret hem för att laga middag som blev lite senare än planerat, men med en underbar svampsås:)

Bara jag kunde sluppit dom där J Ä V L A älgflugorna som verkligen verkar dyrka mitt hår..vidriga kryp som är så svåra att få bort ur håret..
Men det är ju smällar man får ta när man vill ha dessa godingar, visst köpa går ju men jag älskar känslan när man går där och dom gula bara helt plötsligt uppenbarar sig framför en, härlig känsla och blir lika glad varenda gång!!


Hoppas ni haft en härlig söndag mina kära vänner!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0