Några ord....

Det behövs bara några ord att göra någon glad, fick en sån fin kommentar idag av en tjej vars blogg jag ibland brukar besöka.
Lämnade en kommentar där och förväntade mig inte att få ett svar tillbaka men det fick jag.
Det värmde i mitt hjärta att få fina ord skrivna till just mig, men det som värmde mest va att jag verkligen kände att jag gjort henne glad och positiv.
Det finns många härliga känslor, men en av dom som ligger på topp 3 listan hos mig är just att göra någon annan glad.
Det kostar ingenting, några ord räcker...

såhär skrev hon:

Hej söta du!

Jag villa bara titta in till dig och säga att du gjorde min dag med din kommentar du skrev häromdagen. När jag läst klart den tänkte jag bara "Japp. Nu vänder vi blad och tar nya friska tag. Glömmer allt som bara tar av min energi coh hittar sådant som ger mig energi istället". And so I did.

Så tack kära du för dina små ord. Ordets kraft är alltför underskattat.

KRAM du fina

_______________

visst va det fint skrivet...


___________________________________________


usch jag har nästan dåligt samvete för jag har ju så mycket att skriva, men har haft så mycket annat som tagit min tid i anspråk och hur jag än gör så har mitt dygn bara 24 h och stressa det är ju totalt förbjudet i min värld..så det får vänta helt enkelt.

Idag har varit en särskild dag... mötet vi va på igår satte en del i gungning kan man minst sagt säga..så idag har jag haft telefonkontakt med flera personer. Optimismen i mig igår efter mötet va långt nere på sparlåga, men ikväll känns det annorlunda efter dessa samtal.

Vi vet ju att vi har rätten och lagen på vår sida, men hur glasklart det än låter så kan jag tala om för er alla att så är det inte.

ALLA barn, oavsett särskilda behov eller inte har RÄTT till att må bra, va trygga i skolan.

Barn med särskilda behov som ex kan vara ADHD, autismspektrum osv har rätt till de resurser som krävs för att fungera på bästa sätt i skolan.

SÅ ÄR DET

men det fungerar inte i verkligenheten i många MÅNGA fall..

TYVÄRR

det innebär alltså att många barn, inkluderat mitt eget mår dåligt av sin situation i skolan och det drabbar ju inte bara själva skolsituationen utan hela livet för dessa barn å då givetvis deras närstående...

Roten till det onda är såklart... PENGAR

Det fattas pengar för att kunna tillgodose behoven, hur kan det få va såhär..

Lagen säger en sak, men vad händer när pengarna till att lösa detta inte finns??

jaaa vad händer då??

Det är en strid..en strid som egentligen inte ens borde finnas..

Ni kan inte i er vildaste fantasi tänka er hur det i verkligheten går till, jag lovar er ni anar inte..

Det jag nu vet trodde jag aldrig...

Enligt min uppfattning är kommunen lika korrupt som en maffia, hela upplägget kan jämföras med maffiametoder..

men eldsjälar finns även där, det vet jag också..i mina ögon är dom hjältar!!

jag tänker inte ge varken ris eller ros till enskilda personer i detta ärende, i denna kamp för ett barns rättigheter.
Det känns inte bra från min sida att namnge någon och jag är inte ute efter att starta någon pajkastning på enskilda individer, för detta problem är inte en enskilds fel, det är fel i hela systemet och dom enda vi kan klandra för detta är ju våra politiker. Det är ju dom som bestämmer hur pengarna ska fördelas.

Men va gör man då...jo man är alltså tvungen att strida.. ofrivilligt..

Och alla som har barn vet att man gör vad som helst för sina barn ska må bra...
 nog om detta för idag, men detta kommer bli en följetong..

Jag har inga problem att skriva om detta, för jag vill att så många som möjligt ska veta hur det ligger till, hur det är i verkligheten....
______________________


Nu bjuder jag er istället på detta:







Bilderna ovan kommer från trappen upp till översta våningen..

_____________________



och detta är från vitrinskåpet i köket..



Jaha mina vänner det va väl allt för idag och jag tackar för denna dagen och kryper till sängs med min älskling och känner en härlig känsla av tacksamhet för min fina familj och alla andra lika fina människor som finns i vår omgivning.

Ni är värda er vikt i guld och det är en gåva att få ha er i livet.

Älskar er så!!

All kärlek till er alla härliga läsare!!

KRAM / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0