En liten liten liten strimma..............................

Jaaa en liten liten liiiiiten strimma hopp har infunnit sig idag hos mig efter ett samtal från bup och efter ett minst sagt tufft möte med vissa lite högre uppsatta från skolan.

Strimman är liten, men den existerar iallafall...

Jag kan inte egentligen påstå att jag tycker mötet gick bra, men vissa bitar gick bra kan man enkelt uttryckt säga.
Det är inte enkelt, det är ärligt talat svårt, man måste förberedd, påläst och ha mål i mun om man ska lyckas få en förändring.

Det är möjligt att "vissa" av er tycker att man inte ska skriva om detta, att det är för privat...men jag delar inte er åsikt, jag respekterar den dock.

Men för mig är det så viktigt att detta kommer ut, att människor får veta hur svårt och tufft det är att få den hjälpen till sitt barn i skolan som dom har rätt till.
Inbilla er inte att det är självklart, för ingenting är självklart när det gäller det, bara så ni vet.

Anyway, min röst blev hörd och dom fick mig inte inmålad i en hörna...för jag är säker på min sak och jag är rätt ute.

Det får nog bli allt för nu och jag återkommer om fortsättning kring detta..

Nu ska han ha anpassad studiegång i 3 v, med utvärdering om 2 v...och jag försöker vara så positiv jag bara kan, trots att jag vet att detta inte är en permanent lösning, jag är inte så glad åt dessa för det är absolut ingen fördel för Ludde att ha kortsiktiga scheman och lösningar.

Nu ska jag sätta igång med dagens meny, så vi hörs och glöm inte...

Ta hand om er kära läsare

Kram/j.


Kommentarer
Postat av: Annacarin

Hej. Vad är "anpassad studiegång" för något? Förklara snälla.

2011-10-03 @ 21:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0